Вітаю Вас Гость
Головна | Реєстрація | Вхід
Архів записів
Меню сайту
Пошук
Календар свят і подій.

Каталог статей

Головна » Статті » Психологічна служба » психологічна освіта

Компоненти структури шкільної зрілості

Компоненти структури шкільної зрілості

Говорячи про психолого-педагогічну готовність до шкільного навчання, мають на увазі:

  • Стан «зрілості» дитини, фізіологічна зрілість
  • Емоційно – соціальну достатність до складного процесу навчання
  • Здатність витримати навчальне навантаження
  • Достатній рівень розумового та вольового розвитку
  • Володіння операціями мислення ( аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, абстрагування, конкретизація, класифікація, систематизація)
  • Структура компонентів складається з наступних блоків:

1. Морфологічна зрілість – рівень розвитку основних функціональних систем, хронічні захворювання

  • фізіологічна готовність - стан здоров’я дитини, соматичний розвиток – вага, ріст, пропорції тіла, грудної клітини, спадкові порушення, травми, стан зору, хребта
  • фізичний розвиток – сформованість дрібної й великої моторики, дозрівання мозкових структур, зорово-рухова координація
  • біологічна зрілість – психологічний вік не завжди збігається з фізичним, кількість постійних зубів, ступінь окостеніння кісті руки

2. Психологічна готовність

  • інтелектуальна зрілість – сформованість психічних функцій, світогляд
    • мислення – наочнообразне, аналітичне, раціональні умовисновки
    • сприймання планомірність, розчленованість, диференціоованість
    • пам’ять – свідоме, цілеспрямоване запам’ятовування
    • увага – зосередженість, стійкість, достатній об’єм
    • мовлення – усна та писемна мова, розуміння символів азбуки, читання
    • уява – створює яскраві художні образи, втілює в малюнку, танцях, рухах

 

емоційно-вольова зрілість – ступінь навченості, ініціативність

    • рівень розвитку довільності – свідомо діяти за правилом, за зразком
    • рівень тривожності – емоційна стійкість чи здатність до неврозу,вміє підкорити інтереси, відсутність імпульсивності, дратівливості, виснажливості, дріб’язковості

 

мотиваційна готовність – сформованість передумов навчальної діяльності, усвідомлена потреба у здобутті знань і розвитку своїх здібностей, бажання ходити до школи

3. Соціальна компетентність

  • соціальна зрілість – бажання зайняти нову соціальну роль – позиція школяра, ставлення до вчителя як до дорослого, який володіє знаннями
  • комунікативні навички – розвиток необхідних форм спілкування з однолітками, уміння встановити рівноправні стосунки, вибрати адекватну поведінку, звернутись по допомогу і надати її, прилучитися до спільної діяльності, уникнути небажаного спілкування, знати де поступитися, коли захиститися
Категорія: психологічна освіта | Додав: Вихователь (25.01.2017)
Переглядів: 104 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
психологічна освіта [26]
консультпункт [24]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 369
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Електронна реєстрація
https://reg.isuo.org http://pedpresa.com Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України Priluki.info

Всі права захищені
ДНЗ №10 © 2017
Конструктор сайтів - uCoz