Вітаю Вас Гость
Головна | Реєстрація | Вхід
Архів записів
Меню сайту
Пошук
Календар свят і подій.

Каталог статей

Головна » Статті » Методичний калейдоскоп » рекомендація методиста

Консультація для педагогів "Логіко-математична компетентність"

 

Логіко-математична компетентність передбачає здатність дитини самостійно здійснювати:

 

 

· класифікацію геометричних фігур, предметів та множин за якісними ознаками та чисельністю;
· серіацію, тобто впорядкування предметів за величиною, масою, об’ємом розташування у просторі;
· обчислення та вимірювання кількості, відстані, розмірів, довжини, ширини, висоти, об’єму, маси, часу.
 
Виходячи з положень Базового компонента дошкільної освіти, педагог має озброїти дитину вмінням жити, сприймати життя в цілісності. Це значно складніше, ніж окремо формувати систему знань і вмінь із математики, природи, грамоти. Дитина не володітиме істинним світоглядом, якщо не вмітиме цілісно сприймати світ. Саме тому блок логіко-математичних умінь включає кожна сфера.
 
Питання формування логіко-математичної компетентності є принциповим для особистісно орієнтованої моделі освіти. За особистісно орієнтованої моделі освіти дорослий стає авторитетною, довіреною особою, яка створює середовище, що розвиває, забезпечує комфортні умови для життєдіяльності дитини, виступає передусім партнером, а не контролером її діяльності.
 
Логіка - це здатність людини доводити правильні судження і спростовувати неправильні, уміння висловлюватись, тобто:
 
1) будувати найпростіші висловлювання за допомогою зв’язок «і», «чи», «якщо», «ні», «то»;
2) робити правильні умовисновки, доводити правильність своїх міркувань.
 
Навчити розмірковувати – одне з важливих педагогічних завдань. В основу змістових ліній логіко-математичного аспекту Базового компонента покладено такі логічні операції, як серіація, класифікація, вимірювання та обчислення.
 
I. Формування математичної компетентності дошкільників ефективно здійснюється:
1) на спеціально організованому навчанні;
2) у спільній діяльності вихователя та дітей;
3) у дошкільній самостійній діяльності дошкільників.
 
Дошкільники лише починають оволодівати математичними знаннями, тому їхню логіко-математичну компетентність доцільно характеризувати як елементарну, але розглядати її як складну, комплексну характеристику логіко-математичного розвитку.
 
Логіко-математична компетентність має таку компонентну структуру:
· мотиваційний компонент – це ставлення дитини до математичної діяльності, виявлення пізнавального інтересу, розуміння значущості математики в житті людей;
· змістовий компонент – це оволодіння математичними знаннями у межах програми вікової групи та наступного періоду навчання дітей;
· дійовий компонент – це оволодіння процесуальними, конструктивними, контрольно-оцінювальними діями.
 

Особливістю формування логіко-математичної компетентності є насиченість навчального процесу проблемними життєвими ситуаціями практичного характеру, які активізують пізнавальні інтереси дітей, розвивають передумови логічного мислення, вправляють вихованців у використанні набутих знань із математики.

 

 

Категорія: рекомендація методиста | Додав: Вихователь (19.01.2016)
Переглядів: 2436 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
планування освітньої роботи [30]
рекомендація методиста [28]
правова освіта [17]
методичні заходи [5]
інновації [6]
реалізація науково-методичної теми [16]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 353
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Електронна реєстрація
https://reg.isuo.org http://pedpresa.com Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України Priluki.info

Всі права захищені
ДНЗ №10 © 2017
Конструктор сайтів - uCoz