Вітаю Вас Гость
Головна | Реєстрація | Вхід
Архів записів
Меню сайту
Пошук
Календар свят і подій.

Каталог статей

Головна » Статті » Методичний калейдоскоп » реалізація науково-методичної теми

"Козацька слава України"

Освітні завдання.

Продовжувати знайомити дітей із славною сторінкою історії України – козаччиною; розширювати та поглиблювати знання про те, хто такі козаки, де жили, як одягалися, про їх побут та звичаї , козацькі символи, зброю.

Формувати вміння дітей  до складання розповідей про козаків за допомогою технології моделювання.

Вправляти дітей у створенні барельєфного зображення булави способом ліплення на площинній основі. Закріпити прийоми ліплення з пластиліну.

Підтримувати у дітей бажання співати  природнім голосом без напруження правильно передаючи мелодію української пісні. Розвивати виконавські танцювальні здібності дітей ( виразність, координація) під час  українського танцю “Гопак”.

Розвивати пам'ять,  мислення,  увагу,  зв'язне мовлення,  дрібні м'язи рук, формувати  фізичні якості під час проведення ігор-естафет ( швидкість, спритність, витривалість).

Виховувати у дітей любов і повагу до історичних героїв рідного краю,

бажання стати спадкоємцями козаків, самостійність, організованість, бажання доводити справу до кінця.

 

Методи та прийоми:  сюрпризний момент, художнє слово, уривок вірша О.Пархоменко “Запорізькі козаки”, прислів'я про козаків, показ практичного  виконання, прийоми ліпки: розкачування прямими, коловими рухами, придавлювання, розгладжування, защипування; зустріч з цікавими людьми;

 технологія моделювання; використання інформаційно-комунікаційних технологій (мультимедійна презентація, відеоролик, електронні дидактичні ігри); інтерактивні методи навчання: «Древо цілей», метод «інформаційних хвилинок», метод «мозкового штурму», метод «інтерв'ювання».

 

Матеріал та обладнання: проектор, мультимедійна презентація, ноутбуки, ТЗН,

комп'ютерні ігри, картинки для моделювання ситуацій, гетьманська булава, обладнання для ігор-естафет, пластилін, зразок з ліпки, підкладки, заготовки  з пластиліну.

 

Хід заняття

Діти заходять до залу, вітаються. Зненацька чути звуки пострілів, на екрані

зображення загону вояків. (Слайд 1)

Вихователь: - Діти, як ви думаєте, що це відбувається? (Версії дітей)

Так, можливо, хтось на нас напав, прийшов до нас з війною.

Що ж робити, хто ж нас зможе захистити? (Версії дітей)

Так, я також чула, що козаки захищали свою землю від ворогів.

Хто такі козаки? (Діти читають уривки з віршів)

 Козаки – це вільні люди

 Козаки – безстрашні люди!

 Козаки – борці за волю,

 За щасливу нашу долю!

 

Воювали козаченьки

З ляхами лихими,

Повернулися до неньки,                                                

Рідної Вкраїни!

 

Воювали, і не мали                                                                    

Часу відпочити,

Щоб жили і процвітали

Правнуки і діти!

                             

Всіх ворогів вони долали,

Всі землі наші зберегли,

Завжди від лиха захищали

І гордо прапор наш несли!

Вихователь: - Як же нам знайти козаків, як до них дістатися, можливо,

вони нам допоможуть та захистять нас. (Версії дітей)

- Так, у минуле ми можемо потрапити за допомогою машини часу.

(На екрані машина часу.) (Слайд 2)

1, 2, 3, машина часу,

нас до козаків перенеси.

Вихователь: - Ось ми і на місці. Нам треба більше дізнатися про козаків.

Що б ви хотіли дізнатися?

Метод «Древо цілей» (Слайд 3)

(Діти ставлять запитання відповідно до зображень)

  •  Я б хотів дізнатися, хто такі козаки?  і т.д.
  • Де жили козаки?
  • Як вдягалися козаки?
  • Яка у них була зброя?
  • На чому їздили козаки?

Метод «Інформаційних хвилинок»

(Вихователь розповідає про життя козаків , розповідь супроводжується показом слайдів.) Уривок  вірша “ Запорізькі козаки” О.Пархоменко

За Дніпровськими порогами,

За південними дорогами,

За степами за широкими

Наші прадіди жили.

Мали Січ козацьку сильную,

Цінували волю вільную,

Україну свою рідную

Як зіницю берегли.

Козаки  найбільше любили свою землю і волю. Я вам розповім, як виникла Запорозька Січ. Було це дуже давно, близько п’ятсот років тому. Нашу землю поневолили завойовники. Дуже важко стало жити українському народові. І почали люди утікати в пониззя Дніпра, за його кам’яні пороги, де розкинулися степи. (Слайд 4)

 Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На острові Хортиця, що лежить серед бистрої води, (Слайд 5)  вони заснували Запорозьку Січ. (Слайд 6)  Січ довкола була обнесена високою огорожею, біля якої був викопаний глибокий рів і насипано високі земляні вали. Вороги не могли ніяким способом увірватися в табір козаків, а козаки успішно відбивали нападників.

 У козаків були свої символи. Вони називались клейноди. Розгляньте їх.

(Слайд 7)

А ось такий вигляд мали запорізькі козаки. (Розгляд зовнішнього вигляду

та одягу.) (Слайд 8)

 На Січі існували дуже строгі правила, яких дотримувалися усі козаки. Козаки на Січі працювали, будували церкви  (Слайд 9),  будинки.  Їх будинки мали назву курені. (Слайд 10)

Козаки  займалися господарством,  мисливством, розводили худобу, але більшість їхнього часу минала в походах і боях. (Слайд 11)

- Діти,  як ви думаєте, яка була у козаків зброя? (Слайд 12)

Козаки їздили на конях. (Слайд 13) А також були в них і кораблі.  Кораблі називались чайками. (Слайд 14)

 Козацьке товариство обирало собі мудрого і досвідченого гетьмана. (Слайд 15) Символом влади була булава.

- Діти, козаки не лише працювали і воювали, вони вміли і розважатися: співали гарні пісні, жартували і, звичайно, танцювали. (Слайд 16) Дуже цікавим є козацький гопак. Цей танець був не просто танець для душі. Це були спеціальні спортивні вправи, які допомагали козаку навіть в бою. Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Чи хочете ви затанцювати гопачок? Хлопчики, покажіть нам елементи цього танцю, а дівчатка підтримають вас.

Звучить запис мелодії “Гопака”, діти танцюють танок

Вихователь: - Ви відчули себе маленькими козачатами, то ж зараз розділимося на два курені і позмагаємося, який курінь більше знає про козаків.

 Метод «Мозковий штурм»

Що означає слово «козак»?

 На якому острові була збудована Запорозька Січ? (Хортиця)

Як називалось місце, де жили козаки? (Курінь)

Що одягали козаки замість штанів? ( Шаровари)

Як називається зачіска козаків? (Оселедець)

Як називають козацьких ватажків? (Гетьман, отаман)

Символ влади гетьмана? улава)

 Яку зброю носили козаки? (Шаблі, пістолі).

Як називались козацькі човни? (Чайки)

Що робили козаки?

Вихователь:  - Тепер, я думаю, ви легко впізнаєте козаків.

Дидактична вправа «Впізнай козака» (діти впізнають козака серед зображень інших людей на екрані, пояснюючи свій вибір.) (Слайд 17)

Вихователь: - А зараз ви повинні підібрати для козака одяг.

Дидактична електронна гра «Вибери козацький одяг»

(Діти вибирають елементи козацького одягу)

Вихователь: - А тепер допоможіть козаку зібратися в дорогу.

Дидактична електронна гра «Збери козака в дорогу» (Діти вибирають

речі, якими користувалися козаки)

Вихователь: - Діти, складіть розповіді про життя козаків за допомогою картинок.

Складання розповідей  про козаків за допомогою методу моделювання.

(Діти вибирають картинки,  моделюють ситуацію, а потім складають

за нею розповідь.)

(На екрані відеофільм уривку бою козаків)

Вихователь: - Ось так наші славні козаки перемагали своїх ворогів, які

 хотіли захопити українські землі.

Тож нам нічого боятися, адже справжні козаки є і в наш час , і зараз ми з    ними познайомимося. (Повертаємося на машині часу.)

Вихователь: - Діти, сьогодні до нас завітали козаки Прилуцького козацького полку. Давайте з ними познайомимося.

(Розповідь козаків)

Метод «Інтерв'ювання» (Діти ставлять запитання козакам).

Вихователь:  - Діти, я думаю, що ви також хочете бути сильними та сміливими, як справжні козаки, тож наші козаки вас цьому навчать.

(Козаки демонструють елементи бойового мистецтва.)

Вихователь: - Отакі були наші славні пращури – козаки - витривалими, дужими, кмітливими, веселими і на диво хоробрими.

- Діти, ви – нащадки козацької слави, повинні підтримувати традицію: бути сміливими, сильними, любити свій край.

Пригадайте, які прислів'я та приказки про козаків ми вчили.

Козацькому роду нема переводу.

Козак – чесна людина, найдорожче йому Батьківщина.

Хліб та вода, то козацька їда.

Береженого Бог береже, а козака – шабля.

Козак не боїться ні тучі, ні грому.

Не журись, козаче, нехай ворог плаче.

Не той козак що боїться собак.

Степ та воля – козацька доля.

Терпи, козаче, отаманом будеш.

Вихователь: - Наші діти також сильні, спритні та кмітливі. І вони зараз це продемонструють.

(Ігри-естафети)

Для хлопчиків — «Швидкі вершники».

Між ногами м'яч-кінь, у руках палки-коні, шабля. Дострибати до воріт,

вдарити шаблею по дзвіночку і передати естафету.

Для дівчаток — «Принеси козаку води».

Вихователь: - Молодці, ви справжні нащадки козаків.

А тепер я пропоную для наших гостей виготовити подарунки – булаву,

щоб вони були справжніми отаманами.

Виготовлення сувенірів гостям - ліплення булави способом барельєфу.

Вихователь: - Діти, ви хотіли б бути такими як справжні козаки?

Тож давайте всі разом заспіваємо козацьку пісню.

Пісня “Ми — роду козацького діти” муз. А.Баченко слова Д.Коміневської

Підсумок

- Діти, про кого ми сьогодні говорили на занятті?

- Що ви  нового дізналися про життя козаків?

- Що вам найбільше сподобалося робити на занятті?

- Який танець виконували наші хлопчики?

- Про кого ми співали пісню?

- В які ігри грали?

- З ким ми сьогодні познайомилися?

- Які подарунки виготовляли гостям?

- Якими ж повинні бути справжні козаки?

 

Категорія: реалізація науково-методичної теми | Додав: Вихователь (18.03.2016)
Переглядів: 561 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
планування освітньої роботи [30]
рекомендація методиста [32]
правова освіта [17]
методичні заходи [5]
інновації [6]
реалізація науково-методичної теми [16]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 369
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Електронна реєстрація
https://reg.isuo.org http://pedpresa.com Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України Priluki.info

Всі права захищені
ДНЗ №10 © 2017
Конструктор сайтів - uCoz