Вітаю Вас Гость
Головна | Реєстрація | Вхід
Архів записів
Меню сайту
Пошук
Календар свят і подій.

Каталог статей

Головна » Статті » Методичний калейдоскоп » реалізація науково-методичної теми

Інформаційно – творчий проект на тему: «Рідний наш мікрорайон, що Мединщиною зветься»

Інформаційно – творчий проект на тему:

«Рідний наш мікрорайон, що Мединщиною зветься»

Автор проекту: Федірко О. М.

Учасники проекту: педагоги, діти старших груп, батьки.

Соціальні партнери: співробітники краєзнавчого музею

ім. Маслова, співробітники бібліотеки ім. Л. Забашти, голова комітету самоорганізації населення мікрорайону М’ятно-дослідної станції №4 Задорожня С.В., співробітники Прилуцької м’ятно-дослідної станції, жителі мікрорайону.

Тип проекту:

  • за змістом: інформаційно-творчий                                                                
  • за характером контактів: в межах мікрорайону                                          
  • за кількістю учасників: колективний

Тривалість:  довготривалий (1 рік)

Актуальність

          Відповідаючи на вимоги часу, запити суспільства, у контексті духовного розвитку особистості важливо здійснювати виховання у дітей почуття патріотизму, любові до рідної домівки, краю, Батьківщини.

Патріотичне виховання дошкільників включає в себе передачу їм знань, формування на їх основі відносин та організацію доступної за віком діяльності. Фундаментом патріотизму по праву вважається цілеспрямоване ознайомлення дітей з рідним краєм.
         Любов до Вітчизни починається з любові до своєї малої Батьківщини - місця, де народилася дитина та проживає. Дуже важливо знайомити дітей з рідним містом, мікрорайоном, їх історією, природою і культурною спадщиною. 

 Базовий етап  формування у дітей любові до малої Батьківщини здійснюється  шляхом накопичення дошкільниками соціального досвіду життя у своєму місті, мікрорайоні, засвоєння прийнятих  норм, правил поведінки між людьми,   прилучення до світу культури.

Адже любов до рідного краю зароджується в дошкільному  віці і ці патріотичні почуття надзвичайно важливі для подальшого формування особистості.

Саме тому у педагогічного колективу нашого  дошкільного закладу   виникла ідея створення даного проекту.

Мета: формувати громадянські почуття дітей шляхом розширення знань про рідний край, історію малої Батьківщини, рідного мікрорайону, його жителів.

Сприяти налагодженню тісної взаємодії педагогів, батьків і дітей.

 Розвивати пізнавальну активність, допитливість, творчі здібності усіх учасників проекту.

Виховувати почуття гордості за свій мікрорайон, повагу до людей, що   

в ньому проживають, бажання дізнаватися про минуле та сучасне   рідного мікрорайону.

Завдання проекту:

- ознайомлювати дітей з історією мікрорайону (походження назви мікрорайону, вулиць);

- збагатити знання дітей про важливі об'єкти мікрорайону; - знайомити дітей з природою рідного краю, її особливостями;

- учити дітей орієнтуватись на території свого мікрорайону в процесі проведення пошуково-краєзнавчої роботи;

- знайомити дітей з географічним розташуванням мікрорайону,    природними ресурсами;

- ознайомити дітей з традиціями, працею і побутом жителів мікрорайону;

- дати знання про видатних людей мікрорайону, героїв-земляків;

- прищеплювати дітям любов до рідного міста, розвивати інтерес до його історичного минулого та теперішнього, формувати бажання примножувати славу рідного краю.

- виховання почуття гордості за своїх земляків, бережного ставлення до довкілля й турботи про нього;

 - формування бажання зберігати чистоту, порядок у своєму   мікрорайоні;

 - розширювати форми співпраці з батьками у здійсненні

   навчально-виховного процесу;  активізувати батьків у вихованні   

   патріотичної свідомості дітей.

Пріоритетні напрямки у сфері духовно-морального виховання:

  • формування знань про історію рідного краю;
  • ознайомлення з традиціями та культурою спадщиною мікрорайону;
  • розширення знань про природу рідного краю;
  • знайомство з видатними людьми мікрорайону.

Основні види діяльності, що забезпечують реалізацію духовно-морального виховання підростаючого покоління: пізнавальна, продуктивна, дослідницька, ігрова, мовленнєва, творча.

Методи, засоби і форми, через які здійснювалася реалізація проекту:

в роботі з дітьми: моніторинг, «древо цілей», вибір ролей, екскурсії, цільові прогулянки, спостереження, дослідницька діяльність, розгляд фотографій, розгляд об'єктів, бесіди, читання художньої літератури, складання розповідей, дидактичні ігри, сюжетно-рольові ігри, занття, літературний вечір, гурткова робота, виставка дитячих робіт, акції, зустріч з цікавими людьми, співпраця з Прилуцькою м’ятно - дослідною станцією, створення реклами, свята, створення літописної книги, віртуальна екскурсія.

в роботі з батьками: анкетування, інформаційний вісник, «скринька спогадів», батьківські  посиденьки, консультації, фоторепортаж, складання паспортів будинків, паспортів сімей, відеорепортаж очевидців подій минулого,   створення родовідних дерев, створення довідника «Рідна вулиця», створення «Енциклопедії рослин моєї вулиці», майстер-клас, фотовиставки,  оформлення фотостенду, вернісаж творчості народних умільців.

в роботі з педагогами: творча група, педагогічний пошук, брифінг, прес-конференція.

Очікувані результати:

  • Розширення історичні знання дітей, батьків, педагогів про рідний мікрорайон;
  • Згуртування батьків, дітей та педагогів під час реалізації проекту;
  • Поповнення навчально-методичної бази та розвивального середовища в групі та ДНЗ;
  • Створення літописної книги «Мій рідний край Мединщиною зветься» ;
  • Поява у дітей, педагогів  та батьків почуття гордості за своє місто, поваги до його історії, людей, які тут живуть і працюють.

Етапи реалізації проекту:

І етап – Підготовчий

Мета: зацікавити дітей та батьків темою проекту, створити мотивацію, яка б активізувала бажання займатися спільною проектною діяльністю.

обґрунтувати доцільність створення проекту та його пізнавальне значення для батьків і дітей. Через анкетування, опитування, спілкування, виявити рівень обізнаності батьків та дітей з даної теми.

Визначення шляхів, способів, методів, прийомів, форм реалізації проекту.

Пошук необхідної інформації, підбір наочності, виготовлення посібників.

Робота з педагогами

Створення нормативно-законодавчої, науково-методичної бази: (Закон України «Про дошкільну освіту», Конституція України, «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді», Базовий компонент дошкільної освіти, Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина»);

Створення творчої групи з проблеми: «Удосконалення освітньо-виховної роботи з патріотичного виховання шляхом реалізації « Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»

Визначення мети і завдань проекту (Члени творчої групи).

Створення інтелектуальних карток.

Педагогічний пошук

(співробітництво з працівниками краєзнавчого музею ім..Маслова, з працівниками міської бібліотеки ім.Л.Забашти, з головою комітету самоорганізації населення мікрорайону С.В.Задорожньою, співпраця з жителями мікрорайону, які знають його історію).

Складання плану роботи над проектом.

Підбір літератури, наочності.

Виготовлення дидактичних ігор.

Визначення об’єктів дослідження.

Створення презентацій: «Визначні місця мікрорайону», «Краєвиди

Мединщини», «Видатні люди нашого мікрорайону», «Мединщина в часі».

Створення відеорепортажу «Спогади старійшин мікрорайону»

Робота з дітьми

Початковий моніторинг знань дітей з даної проблеми (вихователі старших груп)

 

№1 – знають назву мікрорайону, його історію.

№2 – знають свою адресу.

№3 – знають основні об’єкти мікрорайону.

№4 – знають назви вулиць мікрорайону.

№5 – розрізняють рослини рідного краю.

№6 – знають видатних людей мікрорайону.

№7 – проявляють зацікавленість життям мікрорайону.

Виготовлення «Древа цілей» (про що ми хочемо дізнатися)

Вибір ролей, розподіл завдань:

  • дослідники (досліджують територію мікрорайону, його об'єкти);
  • історики ( досліджують історичне минуле мікрорайону, знайомляться з цікавими людьми);
  • природолюби (вивчають природу рідного краю);
  • літератори (збирають вірші, казки, оповідання, малі форми фольклору, які поширені в мікрорайоні);
  • кулінари (дізнаються, які страви найбільше готують в мікрорайоні);
  • майстри (здійснюють пошук народних умільців);
  • музики (дізнаються, як відзначають свята).

Робота з батьками

Анкетування батьків

Приклад анкети для батьків:

1. Чи вважаєте ви за доцільне виховувати у дитини патріотичні почуття?

2. Чи знайомите ви свою дитину з історією рідного міста, мікрорайону?

3. Чи знає ваша дитина основні об'єкти мікрорайону?

4. Чи знає дитина свою адресу?

5. Чи знаєте ви походження назви мікрорайону та назв вулиць?

6. Чи знаєте ви видатних людей нашого мікрорайону?

4. Чи є у вас потреба в додатковій інформації з вказаних вище питань? Яку допомогу з патріотичного виховання вашої дитини ви хотіли б отримати?

Інформаційний вісник «Що я знаю про свій мікрорайон»

Круглий стіл «Формування патріотичних почуттів дошкільників шляхом вивчення історії рідного краю»

Пошук інформації разом з дітьми відповідно до обраних ролей та завдань.

«Скринька  спогадів» (Збір фотоматеріалів, які розповідають про історію мікрорайону)

Батьківські посиденьки «Громадянин виховується з дитинства»

Консультації:

 «Роль родини в вихованні патріотичних почуттів у дошкільників»

 «Як виховати у дітей почуття любові до рідного краю»

ІІ етап – Основний

Мета: збагатитися необхідною корисною інформацією відповідно теми проекту, оволодіти знаннями, вміннями та навичками для реалізації спільного задуму.

Робота з педагогами

Брифінг «Поділися інформацією» (обмін знайденою інформацією);

Створення паспортів історичних пам’яток нашого мікрорайону.

Робота з дітьми

Розгляд карти мікрорайону;

Розгляд фотографій вулиць мікрорайону;

Екскурсії :

  • до знака Прилуки (тут починається наш мікрорайон);
  • до міської поліклініки та лікарні;
  • до річки Удай;
  • до початкової ланки школи №2;
  • до бібліотеки;
  • до церкви Матері Божої Цілительки;
  • на луки;
  • до дендропарку;
  • до болота.

Цільові прогулянки :

  • вулицями мікрорайону (Вавілова, Київська, Трубарівська, Низова,

        Дубинського, Маслова, Інтернаціоналістів, Нова, Чкалова, 8 Березня,

        Ждановича);

  • до залізничного мосту;
  • до головної  дороги, яке веде до міста Києва;
  • до станції «Швидкої допомоги»;
  • до магазину.

Спостереження

  • за деревами,
  • кущами,
  • трав'янистими рослинами,
  • квітами мікрорайону.

 Дослідницька діяльність (поклади глини та піску в мікрорайоні, ознайомлення з їх використанням під час будівництва об’єктів мікрорайону);

Бесіди: «Моя сім'я», «Будинок в якому я живу»,

«Чим славиться наш мікрорайон?», «Вулиці  мого мікрорайону», «Жителі мікрорайону», «Мої улюблені страви, які готують вдома», «Наш дитячий садок».

Читання художніх творів про рідний край;

Заучування віршів та прислів'їв за темою;

  • слайдових презентацій: «Визначні місця мікрорайону», «Краєвиди  Мединщини», «Видатні люди нашого мікрорайону», «Мединщина в часі».

Складання розповідей за фотографіями: «Свята в моїй сім'ї»

Складання розповідей на тему: «Моя вулиця» ( малювання);

Складання розповідей на тему: «Мій будинок» (аплікація);

Дидактичні ігри «Впізнай місце нашого мікрорайону», «Опиши об'єкт», «Листоноша», «Довідкове бюро», «Маршрутне таксі»( вулиці, зупинки), «Подорож по нашому місту,«Я -  екскурсовод», «Де знаходиться».

Сюжетно – рольові ігри: «Сім'я», «Магазин», «Поліклініка», «Лікарня», «Аптека», «Школа», «Бібліотека», « Шофери»

Заняття:

  • Заняття - дослідження «Минуле та сучасне нашого мікрорайону»;
  • Комбіноване заняття «Природа мого мікрорайону» («віконечко в природу», малювання);
  • Пізнавальне заняття «Героїчне минуле нашого мікрорайону» ( зустріч з ветеранами);
  •  Пізнавальне заняття «Видатні люди нашого мікрорайону» ( Герой

Радянського Союзу -  Дубинський, заслужений лікар -  Жданович);

  • Бінарне заняття «Перлини мединської торбини» (ознайомлення з приказками, прислів’ями, забавлянками, віршами, піснями, які поширені в мікрорайоні) - спільно з  керівником музичним;
  • Пізнавальне заняття  «Багатство рідної землі»; (значення сільського господарства для розвитку нашого мікрорайону);
  • Комбіноване заняття «Мій мікрорайон в майбутньому» («мова рідна, слово рідне», малювання);
  •  Пізнавальне заняття  «Сучасні герої нашого мікрорайону» ( учасники АТО, козаки Прилуцького козацького полку);
  • Інтегроване заняття «Усім відомий здавна мікрорайон наш славний».

Літературний вечір «Євген Постульга – поет Мединщини»;

Колективна аплікація «Залізничний міст»;

Конструювання «Макет мого мікрорайону»;

Виставка дитячих робіт «Мій рідний край»;

Акція «За чистий мікрорайон»;

Акція «Подаруємо тепло сердець»( відвідування дітей у Центрі реабілітації дітей - інвалідів»);

Зустрічі зі старійшинами мікрорайону;

«Співпраця з Прилуцькою м’ятно-дослідною станцією» (ознайомлення дітей з особливостями вирощування, розмноження та селекції м'яти, туї, самшиту, канн, гладіолусів, ірисів, тюльпанів, нарцисів, троянд, смородини та практична діяльність по вирощуванню даних культур на території ДНЗ);

Створення візитівки нашого мікрорайону;

Розробка трактатів поведінки в нашому мікрорайоні.

Робота з батьками

Фоторепортаж «Улюблений куточок відпочинку».

Складання паспортів будинків та паспортів сімей.

Створення родовідних дерев.

Створення довідника «Рідна вулиця», відповідаючи на питання:

1) Як називається вулиця, де ви проживаєте?

2) Звідки пішла назва вулиці?

3) Чи були у вулиці інші назви, як раніше вона називалася?

4) Що цікавого є на вулиці, де ви проживаєте?

Створення  «Енциклопедії  рослин мого мікрорайону» (енциклопедичні дані про рослини мікрорайону);

Конкурс на приготування кращої страви «Мединські господині».

Майстер – клас «Солодкі ласощі» (Виготовлення кондитерських виробів Чорною О.О. )

Майстер-клас «Красива зачіска для дитини» (Литвиненко Н. М.)

ІІІ етап – Заключний

Мета:   надання учасникам змоги практично застосувати набуті знання, навички та вміння під час реалізації спільного задуму.

Створити ситуації взаємодії та співробітництва, надати можливість виявляти свої творчі здібності під час різних видів діяльності.

Робота з дітьми

Гра – подорож «У нашому мікрорайоні всі стежинки рідні та знайомі»

Створення реклами «Мій мікрорайон -  найкращий»

Фізкультурне дозвілля « Козацька слава Мединщини»

Свято «Мединські таланти»

Інтелектуальна гра   «Знавці свого мікрорайону»

Створення літописної книги «Мій рідний край Мединщиною зветься»

Робота з батьками

Фотовиставки:

- «Мединщина в різні пори року»;

Оформлення фотостенду «Дошка слави» ( фотографії учасників ВВв та учасників АТО, які проживали в мікрорайоні);

Вернісаж творчості «Творчість жителів Мединщини»;

ІV етап – Рефлексивно-оцінювальний

Мета: здійснити уявну подорож в історію проекту - допомогти проаналізувати період від початку до кінця пройденого етапу, оцінити свою участь в проекті. Визначити перспективи подальшої роботи.

Робота з педагогами

Аналіз ефективності проведеної роботи.

Проведення самоаналізу.

 Питання для самоаналізу можуть бути такі:

–– З чого все починалося?

–– Як виникла ідея?

–– Чия це була ідея?

–– Як інші поставились до неї?

––Що вдалося, а що ні?

–– Які відчули проблеми?

–– Завдяки чому вдалося їх розв’язати?

––Що більше здивувало (лякало, тішило, турбувало)?

––Що далося легко? Важко? Чому?

–– Які зміни відбулися у житті вашої групи за час проекту?

–– Скільки дітей проявили себе активними і творчими?

–– Чи вільно висловлювали діти свої бажання? Що спонукало чи заважало?

–– Які прийоми і методи були більш вдалими в активізації дітей?

Прес-конференція «Сходинками проекту».

Узагальнення матеріалів проекту і поширення серед педагогів та батьків.

Висвітлення на сайті ДНЗ матеріалів проекту.

Участь в міській виставці - конкурсі «Хіт-парад кращих проектів духовно-морального спрямування в освітніх закладах міста».

Робота з дітьми

Заключний моніторинг знань дітей.

№1 – знають назву мікрорайону, його історію.

№2 – знають свою адресу.

№3 – знають основні об’єкти мікрорайону.

№4 – знають назви вулиць мікрорайону.

№5 – розрізняють рослини рідного краю.

№6 – знають видатних людей мікрорайону.

№7 – проявляють зацівленість життям мікрорайону.

Віртуальна екскурсія в історію проекту

  • З чого все починалося?
  • Що найбільше сподобалося, запам’яталося?
  • Що нового дізналися?
  • З ким познайомилися?
  • Чого ми навчилися?
  • Чи все вдалося?

Вручення нагород.

Робота з батьками

Анкетування батьків щодо доцільності та результативності проведеної роботи.

  1. Що ви  нового дізналися про історію мікрорайону?
  2. Чи поглибили ваші діти знання про свій мікрорайон, його історію,   

     сучасне життя та природу ?

  1. Якою корисною інформацією ви збагатили свій життєвий досвід?
  2. Що було для вас найважче протягом реалізації даного проекту?
  3. Чи вважаєте доцільним використання проектної діяльності в ДНЗ?
  4. В реалізації  якого проекту ви б хотіли  взяти участь?

Відзначення найбільш активних батьків.

 

 

Категорія: реалізація науково-методичної теми | Додав: Вихователь (22.03.2016)
Переглядів: 724 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
планування освітньої роботи [30]
рекомендація методиста [32]
правова освіта [17]
методичні заходи [5]
інновації [6]
реалізація науково-методичної теми [16]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 369
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Електронна реєстрація
https://reg.isuo.org http://pedpresa.com Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України Priluki.info

Всі права захищені
ДНЗ №10 © 2017
Конструктор сайтів - uCoz